BankID feilmeldinger
-
Hva betyr BID 1409?
Du har brukt for lang tid på å fylle ut data for å fullføre transaksjonen. Her må du prøve igjen på nytt.
-
Hva betyr BID 1437?
«BID-1437 – feil kode er tastet inn.» Sikre at du har riktig kodebrikke og leser kodebrikken riktig vei.
Trykk på kodebrikken for å få frem ny kode og forsøk igjen. Eventuelt kontakt kundesenteret.
-
Hva betyr BID 1439?
«BID-1439 – kodebrikken er sperret»
Ring kundesenteret for å få åpnet sperren.
-
Hva betyr BID c167?
Mobiloperatøren du bruker kan ha sperret BankID på mobil. Det kan skje hvis du for eksempel har endret abonnementet, byttet SIM-kort eller mobiltelefon. Du løser det ved å logge deg inn i nettbanken med BankID brikke og bestille BankID på mobil på nytt.
-
Hva betyr BID 2031, 2032, 2033, 2034, 20a1, 20a2, 20b0, 20b1?
- Sjekk at nettleseren din er oppdatert
- Har du dårlig hastighet eller ustabil internett. Prøv omstart av modem/router og prøv på nytt. Er Internett OK, prøv omstart av pc/mac (det er ikke alltid en merker ustabiliteter, så vi anbefaler uansett en omstart av modem/router).
- Prøv en annen nettleser
-
Hva betyr BID 5000, 5001, 5002, 5003?
Lukk nettleser og prøv på nytt. Dersom dette ikke fungerer, prøv med en annen nettleser.
-
Hva betyr BID 500a, 5007, 1118, 1299
Forsøk først å slette midlertidige internettfiler. Lukk deretter alle vinduer, åpne nettleseren på nytt og forsøk å logge inn. Alternativt kan du også prøve en annen nettleser om du har det. Hvis dette ikke hjelper, kan det være lurt å restarte modemet eller trådløs ruter.