Før du begynner
-
Kontakt brukerstedet/ nettbutikken/ butikken
Er du uenig med brukerstedet/ butikken/ nettbutikken?
For reklamasjonssaker som omhandler tvist, hvor du er uenig med butikken/ nettbutikken du har handlet på, må duførst forsøke å løse problemet ved selv å kontakte brukerstedet. Det er et krav at du har forsøkt å kontakte brukerstedet. Kontakt også brukerstedet dersom kortinformasjon er kommet på avveie.
Hvis du ikke kommer frem til en løsning eller oppnår kontakt med brukerstedet kan du opprette en reklamasjon.
Noen ganger kreves det at du har kopi av for eksempel kvitteringer. Ytterligere dokumentasjon kan styrke din reklamasjon, men er ikke alltid nødvendig.
-
Stjålet kort eller kortinformasjon på avveie?
Sperre kort gjør du ved hjelp av vår døgnåpne sperretjeneste Stop24 før du registrerer din reklamasjon: Ring +47 915 03850
Informasjon om eventuell anmeldelse til Politiet: Les mer her
Dersom du har mistanke om at noen har fått kjennskap til ditt BankID-passord, må du enten endre passordet eller ta kontakt med banken umiddelbart. Ta kontakt med banken umiddelbart dersom din kodebrikke er mistet eller stjålet. -
Dette trenger du
BankID. Dette sikrer at dine personopplysninger og kortopplsyninger behandles konfidensielt.
Eventuell tilleggsdokumentasjon som styrker din reklamasjonssak.
Dersom du ikke har BankID kan du levere din egenerklæring og forklaring på papir. Ved valg av årsak til din reklamasjon, lenger ned på siden, velger du "Reklamasjon uten BankID".