Du som er bedriftskunde i HjartdalBanken vil bli kontaktet for å sikre at all informasjon vi har om bedriften er korrekt og oppdatert.
Vi trenger opplysninger som for eksempel:
• kontaktinformasjon
• hvor bedriftens egenkapital og gjeld kommer fra
• reelle rettighetshavere, disponenter og representanter
Representanter, disponenter og daglig leder skal være legitimert i banken. Hvis vi ikke har registrert legitimasjon skal du legitimere deg med pass.
Vi vil ta kontakt med bedriftens kontaktperson, enten om vi ringer, sender e-post, SMS eller brev. Da vil dere få beskjed om hva som må gjøres for å oppdatere kundeinformasjon.
Har du spørsmål?
Send oss gjerne en epost på post@hjartdalbanken.no eller ring oss på 35 02 84 00.
> her finner du informasjon fra finanstilsynet (.pdf)
> her finner du mer informasjon om sikkerhet og antihvitvask

Oppdatering av kundeinformasjon
Hvitvaskingsloven pålegger banker å forhindre hvitvasking av penger. For at banken ikke skal bli en del av hvitvasking, må banken kjenne sine kunder. Det innebærer å kjenne kundens identitet og å forstå kundens transaksjoner